Nieuw Zeeland, Noord

15 september 2017 - Auckland International Airport, Nieuw-Zeeland

Kia Ora!

De ferry naar Wellington was misselijkmakend.. er werd van te voren al aangegeven dat we vertraging zouden hebben vanwege de wind. Door deze wind waren er namelijk golven à 6 meter. Nu kunnen we al zo goed tegen boottochten, dus dit maakte het helemaal top, NOT! Na ruim 3 uur waren we blij dat we er vanaf konden rijden!

De volgende dag zouden we meteen de Tongariro Crossing doen. Dit is nummer 6 van mooiste wandelingen ter wereld, is zo'n 20 km over een vulkaan waar je ongeveer 8 uur over doet en een groot onderdeel van de Lord of the Rings films (en ik ben fan!). Deze wandeling was zo ontzettend gaaf en mooi, maar we hebben zo afgezien! De blaren op onze voeten, heel veel meters omhoog, door de diepe sneeuw wegzakken, door de regen en sneeuw lopen, harde windstoten en ontzettend koud! Maar WAUW wat was dat het waard! Zo gaaf! Onderweg nog een sneeuwengel gemaakt en prachtige meren gezien! Terug bij de camping zijn we op een stoel geploft en hebben we flink gelachen over hoe vreselijk en mooi tegelijk we het vonden. Daarna mochten we nog in de jacuzzi, wat natuurlijk heerlijk was na zo'n koude wandeling! En de volgende drie dagen? Spierpijn.. niet meer normaal kunnen lopen spierpijn..

In Taupo zijn we bij de Huka Falls gestopt, wat ook weer een bizar natuurverschijnsel was! We hebben de wandeling maar even overgeslagen, dat konden onze benen nog niet aan;)!

Op meerdere campings hadden ze trouwens een Pooltafel en laat het nu net zo zijn dat Ro en ik dit allebei super leuk vinden, maar allebei niet zo goed zijn! Hier hebben we gegierd van het lachen om elkaar stomme acties maar ook om super goede acties wat natuurlijk helemaal de bedoeling was, ahum..

Vervolgens zijn we via Rotorua naar Waitomo gereden. Wederom een super gave route! In Waitomo hebben we een aantal dagen even niets gedaan. Dit kwam door een verkeerde planning, maar dat vonden we eigenlijk niet erg. In Waitomo is Do ook nog langs geweest, één van de meiden die ik in Melbourne had leren kennen, echt onwijs leuk! We hebben lekker bijgekletst en ze is met onze tour mee gegaan in de grotten. In eerste instantie was dit klimmen en klauteren, vervolgens gingen we 100 meter abseilen de grot in en dat noemen ze dus Lost World en zo lijkt het ook als je het van boven ziet! Toen nog klimmen en klauteren door de grot. Door de vele regen, waren er allemaal watervallen ontstaan waar we doorheen moesten, super grappig, maar wel zeik en zeiknat aan het einde! Echt super gaaf om te doen!

Weet je wat dus ook echt hoort bij reizen? Vieze openbare toiletten! Als je smetvrees hebt, reis vooral niet! De 1 is nog smeriger dan de ander.. bah! Maar ja wat moet je dan als dit de enige optie is?! We hadden in de auto wel een draagbare pot, maar om daar nou op te gaan zitten en vervolgens met je plasje in dat ding verder te rijden?! Nee bedankt..

Na de tour was het alweer tijd om afscheid te nemen van Do aangezien wij de volgende dag weer naar Hobbiton gingen en zij hier al was geweest. Dus bij Hamilton hebben we elkaar een dikke knuffel gegeven! Echt zo ontzettend leuk dat ze mij is komen opzoeken!

Hobbiton, YES! Voor wie de Lord of the Rings films niet heeft gezien; dit is het dorpje van de Hobbits uit die film. Het is de filmset dat ze hebben laten staan zoals het is gefilmd. Super leuk ook om te zien! Ze houden dus zelfs de groentetuin nog bij, zodat alles dus nog steeds echt lijkt net als in de film! Helaas was de organisatie wel heel erg van het massatoerisme en werden we zo snel mogelijk door het terrein gejaagd. Maaaarrrr... we hebben wel mooi even een biertje gedronken in de Green Dragon, de pub van Hobbiton! Zo leuk hoe ze die hele beleving neerzetten!

Even iets anders; Romy zit ondertussen dus al 3 weken lang naast me 'aaaah', 'schattiggg' en 'ik wil ze aaien' te roepen bij elk lammetje en kalf.. en het zijn er nogal wat hier.. begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het er ook heel leuk uit zien, maar ik dacht die meid moet nu echt een keer een kalf knuffelen. Zodoende ben ik aan de kant van de weg gestopt. Toen zag ik ineens dat we het terrein van een boer op waren gereden en dat hij er nog was ook! Ik stap uit en loop er op af, waarop Romy meteen kei hard begint te lachen natuurlijk. Ik ben meteen met de deur in huis gevallen en heb deze boer uitgelegd dat Romy heel graag, maar echt heeeul graag een kalf wil knuffelen, of dit mogelijk is?! Deze beste boer begon te lachen en bracht ons naar de kalfjes. Romy ook weer blij.. vervolgens bleken het ook nog eens Hollandse koeien te zijn! Hoe leuk?!

Op een gegeven moment kwamen we op een camping aan waar we niet zo goed wisten waar we wilden staan (omdat het zo rustig is mag je vaak gewoon een plek kiezen).

Wij vinden het altijd prettig om bij de wc en keuken te staan. Romy had bijna de hele dag gereden en toen we een mooi plekje hadden gevonden, bleken deze wc's dicht. Romy zei met een gekke bek, rij jij maar ik blijf op bed liggen en voor ze het door had kroop ik al achter het stuur en scheurde ik over de camping. Afentoe moest ik natuurlijk flink remmen en ik moest nog een extra rondje rijden, voor ik perfect stond. Romy lachend achterin en kotsmisselijk natuurlijk!

Terwijl wij onze lange tocht begonnen naar Cape Reinga à 600 km, zagen we een gozer liften. We keken elkaar aan en dachten allebei, waarom niet?! Hebben we dat ook een keer meegemaakt! Die gozer is een aantal kilometers mee gereden en wilde er bij een kruispunt uit waar wij meteen gingen tanken. Na het tanken kwam die gozer lachend naar ons toe gelopen, of hij nog een stukje mee mocht want hij was een kruispunt te vroeg uitgestapt! Toen hebben we hem al lachend nog maar een stukje mee genomen!

Toen we op een gegeven moment redelijk laat en in the middle of nowhere op een camping terecht kwamen, bleek deze al vol. Shit en nu?! We mochten van hem wel op het grasveld staan, oké prima, maar komen we er morgen dan wel uit met al die regen? Dat was absoluut geen probleem! De volgende dag? Hardstikke vast.. we konden niet voor of achteruit.. Na een hoop gedoe toch maar even hulp gevraagd en met 5 man hebben we de auto uit de modder geduwd, top, on the road again!

Cape Reinga was heel erg mooi! Het was een wandeling naar beneden naar een kleine witte vuurtoren met een fantastisch uitzicht over twee oceanen die bij elkaar komen! En dat zie je dus ook echt! Op de terugweg heb ik nog flink gegild in de auto, ik zag een fazant letterlijk op ons af komen vliegen, maar dat ging gelukkig op het laatste moment net goed! Zo hadden we een paar dagen daarvoor ook al bijna een roofvogel tegen onze ruit aan!

Ook de route vervolgens naar Paihia was super mooi! Waar je in het zuiden al die besneeuwde bergen hebt, heb je in het noorden allemaal fel groene heuvels, niet te beschrijven maar echt fantastisch! En ik Paihia zijn we met een boot cruise naar de Hole in the Rock gegaan. Deze cruise laat je de Bay of Islands zien, overal waar je keek zag je eilandjes en de één was nog mooier dan de ander, wauw! En bij de Hole in the Rock zijn we er doorheen gevaren, super tof! Dat was al in weken niet gebeurd vanwege het slechte weer! Hebben wij even mazzel;).

Toen we vervolgens het laatste toeristische stukje naar Auckland zijn gereden, zijn we bij meerdere mooie stranden en uitzichtpunten gestopt. Hier had Romy mooie schelpjes gevonden waar ze vervolgens (zo creatief als ze is!!) Een armbandje van gemaakt als herinnering aan onze mooie reis samen! Super leuk, lief en tof!

En toen was het alweer tijd om de camper in te leveren.. het laatste nachtje slapen we in een hostel in Auckland en dan is mijn mooie reis gewoon ten einde en gaat Romy terug naar Sydney om nog even te werken en dan haar mooie reis af te maken! Het is zo'n gek idee dat nu dan ineens 9 maanden voorbij zijn..

Lieve Romy, lieve schat, bedankt voor alle mooie momenten en avonturen! Ik kan niet omschrijven hoe bijzonder ik het vind dat ik dit met jou heb mogen mee maken! Onwijs veel plezier met de rest van je reis!

Ik heb zo onwijs genoten van mijn droomreis. Zoveel mooie dingen gezien en meegemaakt, dat is gewoon niet te beschrijven! WAUW wat was dit een mooi avontuur..

Ik ga nu mijn barre tocht van 26,5 uur naar Nederland maken.

Cheers!

Ps. Iets met die foto's, je weet wel;)

1. Karin:
    8 november 2017
    Prachtig verhaal weer Nicole.
    En wat een schat aan mooie herinneringen aan deze geweldige reis.
    Liefs,
    Karin
  2. Helga:
    8 november 2017
    Zo, Nicole onvergetelijk wat jij en jullie allemaal hebben meegemaakt!! Fantastisch hoor, prachtige foto’s en zoals Karin terecht zegt hele mooie herinneringen!!
  3. Hèlen:
    9 november 2017
    Wat een mooi verhaal weer. Wat een belevenissen. Wat een mooie foto’s. Wat een vriendschap jullie twee.
    Dikke kus xxx
  4. Henk:
    15 november 2017
    Hoi Nic,

het zit er inderdaad op, maar deze ervaring(en) nemen ze je nooit meer af en hoe bijzonder idd, samen met Romy. inderdaad, prachtige foto's