De Oostkust met Geer

12 mei 2017 - Brisbane, Australië

Dit reisverhaal gaat over het deel van de oostkust dat ik met Geer heb gedaan voor een maand. Want ja, na 4,5 maand kwam Geer deze kant op en konden we een maand samen reizen!

Hoe dit avontuur begon? Met een geweldige actie van Geer op schiphol..
Meneer werd door Saar en André naar het vliegveld gebracht en was nog gezellig wat aan het eten en drinken toen hij zich bedacht dat het wel eens tijd was om door de douane te gaan. Alleen was het toen eigenlijk al tijd oom te boarden.. En dan zul je altijd zien dat het heel erg druk is daar. Ik kreeg een berichtje van hem met de tekst 'schat, ik sta nog bij de douane en mijn vlucht gaat over 4 minuten'. Ik dacht natuurlijk dat hij me in de zeik nam, dus reageerde ook op die manier. Maar uit zijn reactie bleek dat het serieus was en ik werd gek! Vervolgens hoorde ik zeker 15 minuten niets meer van hem en toen eindelijk het verlossende woord 'ik heb het gehaald'. Hij heeft gerend voor zijn leven naar de achterste gate en zijn naam was al 2 keer omgeroepen! Echt wat een droplul, haha! Maar goed, alle spanning daar van verdween want HIJ KOMT DEZE KANT OP!!!!

De volgende dag heb ik nog een leuke dag met Do gehad ter afsluiting van een mooie tijd en daarna ben ik naar het vliegveld gegaan. Onderweg nog de ramptoerist uitgehangen, want er gebeurde van alles op het toilet van het station waar een meisje (vol gesnoven) door 5 politie mannen met veel geweld van de wc werd getrokken! Eenmaal op het vliegveld duurde het ontzettend lang voordat Geer daadwerkelijk door de douane heen was en we elkaar eindelijk weer konden knuffelen! Wauw wat was dat een heerlijk gevoel om elkaar weer in het echt te zien! En wat had ik dat gemist!

De eerste paar dagen stonden in het teken van Melbourne. Ik liet hem mijn stad van de afgelopen 2 maanden zien. Zo zijn we lekker over het strand gewandeld, hebben we de toerist uitgehangen in het centrum van Melbourne, hebben we een ijsje gegeten bij Brighton Beach, waar de gekleurde strandhuisjes zijn en hebben we zelfs nog een dag op het strand kunnen liggen omdat het ineens super lekker weer was! In het hostel kon je in de ochtend pannenkoeken bakken, dus deze hebben we lekker op bed gegeten en ik kreeg ook nog allemaal cadeaus van lieve mensen in NL!! Stroopwafels en -koeken, gelukspoppetjes, armbandjes, luchtjes, chocolade, lieve kaarten en teksten! Super leuk!!

Onze reis met Boris, de stationwagen/camper, begon eigenlijk een stuk terug naar de Great Ocean Road. Ik had dit mooie stuk al gezien met Romy, maar ik vond dat Geer dit ook moest zien omdat het zo onbeschrijfelijk mooi is en zo dichtbij! En wat blijft dat mooi, echt onze ogen uit gekeken naar al deze natuurverschijnselen!

Deze eerste paar dagen heb ik het meest gelachen om Geer die de ruitenwissers aan deed in plaats van zijn richtingaanwijzer en toen we vrij laat op een camping aan kwamen en Geer zijn koppeling wilde intrappen, terwijl we in een automaat reden, waardoor hij kei hard op de rem trapte en vervolgens ook per ongeluk de toeter erbij in drukte, kwamen we niet meer bij en zijn we maar even naar iedereen gaan zwaaien, haha!

Dan hebben we ook nog ontzettend veel gelachen om het dobbelspel Qwixx. Fouten die gemaakt werden tijdens het spel en Geer die niet tegen zijn verlies kan, dus maar vals speelt! Ook om het feit dat we steeds het noodnummer van campings belde als de receptie al gesloten was, alsof we er niets van snapte, om maar een plekje te hebben om te overnachten!

Het eerste gedeelte van Melbourne naar Sydney was, zoals ik al gehoord had, behalve een hele mooie omgeving niet heel veel te doen. Dit stuk hebben we vooral veel gereden en zodoende van de omgeving genoten. Tussendoor nog een boswandeling gedaan. Na zeker een uur kwamen we 3 dames tegen en zodoende kwamen we er achter dat het een oneindige route door het bos was, dus gelukkig kwamen we deze mensen tegen en konden we snel dezelfde route terug! Anders liepen we er 2 dagen later nog denk ik!

Ook hebben we mooie tussenstops gehad op parkeerplaatsen met super mooie uitzichten, heeft Geer onderweg nog een blaastest moeten doen en zijn we getuige geweest van een hele grote opzettelijke bosbrand, waar Geer nog steeds niets van begrijpt. Want 'waarom zou je bewust een bos in de fik steken?!' Haha.. dat is dus om nieuw leven in te blazen en het allemaal een beetje in de hand te houden, voordat je straks niet meer op de wegen kan rijden..

In Mallacoota en Boydtown hebben we een stuk gewandeld voor mooie uitzichten en in Kangaroo Valley genoten we ontzettend van de mooie omgeving. Op dit stuk zijn heel veel ontzettend mooie groene heuvels, echt weer een totaal andere omgeving dan rond Melbourne. En het ziet er zo sprookjesachtig uit!

Na dit mooie stuk zijn we op een camping in een buitenwijk van Sydney beland en zijn we ergens in de wijk wat gaan drinken, waar Romy ons op kwam zoeken! Super leuk om haar weer na zeker 2 maanden te zien! Dus na een dikke knuffel, hebben we uitgebreid gekletst en gelachen met elkaar!
De dagen in Sydney zijn we met z'n drieën naar de Blue Mountains geweest, wat super mooi en leuk was en waar we super veel gelachen hebben! Het was helaas niet zulk goed weer, dus zijn we met de 2 kabelbanen geweest en met de steilste trein, wat best spannend was! Ook hebben we een aantal fotobombs gedaan bij Chinezen, waar we hard om moesten lachen!
Ook hebben we met elkaar koningsnacht gevierd in de Sidebar en zijn we een dagje met de hop on hop off bus door Sydney gereden om de stad te verkennen! Toen we aan het einde van de dag nog de Harbour Bridge op liepen en Romy en ik niet meer ophielden met foto's maken, was Geer het zat, haha!

Geer en ik zijn ook nog een dagje samen met de bus naar Bondi gegaan en terug met de ferry om de skyline van Sydney vanaf de boot te bewonderen! Heerlijke dagen gehad zo!

Op een gegeven moment was het weer tijd om Sydney te verlaten en hebben we de volgende camper opgehaald om naar Brisbane te rijden! Onze eerste stop was het New England NP waar we een aantal mooie en leuke wandelingen hebben gedaan en Geer zijn eerste wilde wallabie heeft gezien! Tussendoor moesten we van mij even stoppen in Coffs Harbour voor een foto met de Big Banana. Langs de oostkust schijnen allemaal grote dingen te zijn en hier reden we praktisch langs, dus dat vond ik wel grappig! Geer vond het maar onzin, dus toen ik voorstelde om naar de Giant Shrimp te gaan, heeft hij me genegeerd en is hij gewoon door gereden, Hahaha!

De route naar South West Rocks was echt super mooi en zo genoten we een maand lang van de mooie routes die we hadden gekozen en mooie plaatsjes waar we stopten! Onderweg richting de prachtige Ellenborough Falls zagen we nog een lange file staan aan de andere kant van de weg en dat bleek door een ongeluk te zijn ontstaan. Er was namelijk een koala op de weg gesprongen en hierdoor was de tweede auto op de eerste geknald. En die koala? Die zat om zich heen te kijken naar alle mensen van 'wat doen jullie hier, laat me met rust' en zat nog lekker midden op de weg, haha!

In Byron Bay was het eindelijk weer even lekker weer, dus hier hebben we lekker op het strand gelegen de hele dag met live muziek op de achtergrond! De volgende dag hebben we ergens in de buurt van Surfers Paradise en de Gold Coast een les surfen gehad, wat super goed ging, super leuk was maar ook best zwaar bleek te zijn! We pikten de uitleg zo snel op dat we al vrij snel dieper het water in mochten en zelf wat golven mochten pakken! Echt super tof om te doen, al helemaal als je ook een paar keer blijft staan ;)!

Daarna zijn we een flink stuk voorbij Brisbane gereden om toch nog heel cliché naar de Australia Zoo van Steve Irwin te gaan. Na een lekker dagje door dit park, inclusief krokodillen show zijn we terug gereden en hebben we de auto weer ingeleverd.

In Brisbane hebben we een dagje fietsen gehuurd en zijn we langs alle plekken geweest die ik nog wist van 7 jaar geleden. Zo heb ik mijn appartement van toen laten zien, zijn we langs de school geweest waar ik toen altijd heen ging, hebben we een kijkje genomen bij het hotel waar ik toen stage liep en zijn we bij het 'strand' geweest bij South Bank, waar ik toen veel dagen in de zon heb doorgebracht! Super leuk om alle herkenningspunten maar ook veranderingen te zien! De tweede dag hebben we wat door het centrum gelopen en in de avond nog even een drankje gedaan en genoten van onze laatste avond voordat Geer helaas weer terug moest.

Wat hebben wij een heerlijke, leuke, gezellige en fantastische tijd gehad samen met ontzettend veel lol en wat is het dan nog eens extra moeilijk als je weer ascheid moet nemen van elkaar. Dus na een dikke knuffel en wat tranen ging hij dan echt door de douane heen.

Bedankt voor deze leuke maand samen en tot over een paar maandjes lieve schat!

Wat mijn plannen nu zijn?
Dat weet ik zelf ook nog niet zo goed. Voor mij is het nu de vraag wat ik alleen in Brisbane ga doen.. ik wil graag de rest van de oostkust zien, omdat het nu mijn enige mogelijkheid is. Maar om dat nou alleen te doen, is niet heel gezellig en veilig.. we gaan het zien!

Ps. Foto's vinden jullie hieronder en in de betreffende map!

1. Hèlen:
    9 augustus 2017
    Wat hebben jullie genoten.
    Wat een zalig verhaal.
    Wat stralen jullie.
    xxx
  2. Hedy:
    9 augustus 2017
    Ohhh lijkt wel een vervroegde huwelijksreis en wat moeilijk om elkaar dan weer te moeten missen.
    Probeer nog veel te genieten hoor...het komt er meestal later echt niet meer van (sorry Helen ik denk dat je haar liever weer thuis wilt zien)
  3. Michel:
    9 augustus 2017
    Wat een leuke verhalen Nicole. Helemaal fijn als je er samen met je maatje zo van kunt genieten. Dikke knuf.
  4. Henk:
    9 augustus 2017
    Hoi Nicci, weer genoten van je verhaal, weer veel gezien en meegemaakt
    Ook weer veel mooie foto's.
    Dikke knuffel
  5. Karin:
    10 augustus 2017
    Wat hebben jullie samen genoten
    Prachtige foto's weer en leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Liefs
    Karin
  6. Linda:
    11 augustus 2017
    Klinkt leuk allemaal!! Wat een heerlijke tijd zeg en spannend wat je nu gaat dient totdat je naar N-z gaat!