St. Kilda, Melbourne

14 april 2017 - St Kilda, Australië

De ochtend dat Romy vertrok, moest ik ook uitchecken om weer te verhuizen naar een ander hostel, dit hostel is maar niks. Doordat inchecken pas vanaf 14 uur kan, was ik dus de hele ochtend 'dakloos' en ben ik maar wat door het hostel gaan zwerven. 'S middags mijn spullen gepakt en als een pakezel naar het nieuwe hostel voor nieuwe avonturen!

Zo ongemakkelijk als dat altijd is als je nieuw in een gedeelde kamer komt, heb ik iedereen gedag gezegd, wat gekletst en  mijn spullen uitgepakt. Eerste indruk? Fijn hostel en prettige kamer om langere tijd te verblijven! Zeker vergeleken met die andere twee hostels.

In de tussentijd was ik begonnen met werken bij Phamish en dat is heel dubbel. De ene week maak ik meer dan genoeg uren, de andere week kom ik niet eens aan de 30 uur. De ene week vinden ze me fantastisch en mag ik alles in het restaurant, wat logisch is want je zou zeggen dat ik wel genoeg ervaring heb. De andere week mag ik alleen maar eten en drankjes brengen. Ook ligt het er net aan met welke supervisor ik sta. Zo heb ik bijvoorbeeld met Mandy en Keith altijd super veel lol en vrijheid om mijn ding te doen in het restaurant en mocht ik van Kristen en Nicole bijna niets en Chris was gewoon een luie donder :). Maar ondanks dat hoorde ik wel altijd dat ze dik tevreden waren en op een gegeven moment was ik samen met nog iemand de beste in de wijk, dus mocht ik wel alles. Veel beter! Regelmatig werd er aan mij gevraagd of ik extra kon werken, maar soms werd ik ook alweer om 9.30 uur (ja in de ochtend) naar huis gestuurd na 3 uur werken, omdat het zo rustig was.

Woensdag en donderdag ochtend leken mijn vaste diensten te zijn, want elke week moest ik om 6.30 uur beginnen, om vervolgens om 7 uur 50 wielrenners koffie te serveren. En dat gaat hier iets anders. Waarom? Meer koffie soorten. Waar een Nederlander gewoon een koffie of cappuccino besteld kunnen ze hier (en nee ik maak geen grap) een 'strong soy large flat white' of een 'weak almond milk chai latte with sugar' bestellen. En dat doen ze dus ook allemaal. Gelukkig werkt mijn gezichtsherkenning nog prima, dus op een gegeven moment wist ik wie wat wilde ;).

Naast deze leuke en soms ook lastige werkervaring heb ik ontzettend veel leuke dingen gedaan! In de eerste week in Barkly Backpackers, het hostel, hadden we al met 6 meiden in de kamer pizza besteld omdat we een kleine kater hadden en ontmoette ik twee leuke meiden, Do en Monic, Nederlands en Duits. Vrijwel elke vrije dag stond er wel iets op de planning.

Melbourne staat bekend om de vele straten met Street Art. Zo hebben we met z'n drieën hier een dag aan besteed, super gaaf! In Fitzroy (een buitenwijk van Melbourne) heb ik op een terras gezeten met Monic na een belachelijk lange wandeling, omdat Google maps niet mee werkte en mij de verkeerde kant op stuurde (ja echt waar!!). En een tweede keer was Do ook mee voor nog meer Street Art en een super goed en lekker restaurant! Hier heb ik een fantastisch dessert gehad. Het had de bodem van een pizza, met nutella, aardbeien en vanille ijs er op! Nomnomnom! Ook hebben we een aantal dagen nog heerlijk genoten van de nazomer op het strand!
En er was een festival in de stad, leuk!! Moomba festival bleek een soort Kermis. Do en ik vonden dat we in ieder geval in 1 attractie moesten en dat werd de boomstammen. Zeiknat kwamen we er uit en we hebben gegierd van het lachen! Daarna ergens op een veld beland waar een film op een groot scherm werd gedraaid. Het festival werd afgesloten met vuurwerk. Altijd leuk!

Dan hebben we onze kamergenoot Sharon. Dit meisje van 19 jaar deed niets anders dan zuipen. Tot St. Patricks Day.. hier heeft ze zichzelf zo voor schut gezet, dat ze maar meteen terug naar huis is gegaan. Hou je vast voor een smerig verhaal of scrol door! Monic, Do en ik gooien het op 'shit happens'.. Volledig dronken kwam ze de kamer in en rende naar de douche. Na 20 minuten kwam ze er onder vandaan, maar rende ze meteen door naar haar bed; poedeltje naakt en zeiknat. En toen kwam het moment dat er een geur de kamer in kwam, wat mij en Monic meteen naar buiten deed rennen.. alleen stond de douche ook nog aan en die stond op heter dan heet. Deze heb ik zo snel mogelijk uitgedraaid want, ik MOEST weg hier! Dit meisje had zichzelf zojuist onder gescheten in de douche. En vervolgens werd er ook nog gekotst. Na een flinke schoonmaaksessie door een engels meisje (Credits voor haar!!) Was de rust weer terug en kon iedereen lekker verder slapen in de stank van stront en kots! Heel fijn :)

Dan hebben we ook nog met de auto van Do langs de weg gestaan vanwege een platte band. We waren onderweg om goedkoop alcohol te halen, daahaag goedkoop alcohol! Ruim 2 uur hebben we gewacht. Tijdens het wachten hebben we veel gelachen en ons avond eten maar op straat gegeten, terwijl er gekken langs liepen die volledig ondergesnoven en volgespoten waren. Klinkt misschien heel eng, maar ze doen niets anders dan tegen zichzelf praten en afentoe een scheldwoord jouw kant op, dus ik kan er altijd wel om lachen! Ik werd bijvoorbeeld voor van alles uitgemaakt 'omdat ik zo'n lekker broodje aan het eten was'.

Ook hebben we 1 avond in de botanische tuinen de film Beauty and the beast op een groot scherm gekeken. Super leuk om mee te maken! Lekker op een kleedje met snacks, gezellig!

En dan hebben we nog de gezellige avonden dat we naar de zonsondergang hebben gekeken en 's avonds aan het strand hebben gezeten en gezellig hebben gekletst met elkaar. Ook stond de Monster Milkshake op onze to do lijst en na lang zoeken hebben we ook hier heerlijk van genoten! En zoals de naam al zegt, was het inderdaad een idioot grote milkshake met de meest rare smaakcombinaties!

Tijdens mijn verblijf in Melbourne was er ook de Grand Prix! 1 grote happening in de stad met ontzettend veel toeristen uit alle landen, waaronder Nederland, die allemaal alleen voor deze wedstrijd kwamen! Ook was er elke dag om 16 uur een soort show met straaljagers. De eerste dag dat dat begon en ik dus geen idee had van het bestaan, schok ik me dood, dook meteen in elkaar en dacht dat het hele pand in zou storten! Die krengen maken zoveel geluid en laten letterlijk het gebouw trillen. En als je dan ook nog eens niet weet wat er aan de hand is, denk je oprecht dat de oorlog uitbreekt! De volgende dag natuurlijk naar een park gelopen om het even allemaal te zien, super gaaf!

Do en Monic wilden nog graag naar de strandhuisjes in Brighton en ik vond het wel leuk om het nog een keer te zien. Na een aantal 'serieuze' foto's, moesten er natuurlijk ook springende foto's komen. Waarom? Geen idee, maar wel heel grappig! Wat een hysterie om die ene springende foto te hebben, heerlijk gelachen! En natuurlijk nog een springende foto van ons drieën. Uiteindelijk iemand zo gek gekregen die dat die dat voor ons wilde doen, top!

Ik ben in totaal twee maanden in Melbourne gebleven en heb echt een top tijd gehad met Do en Monic! Veel gedaan, veel beleefd en veel meegemaakt en vooral heel veel gelachen! Voor mij een super mooie en leuke ervaring! We hebben elkaar dan ook bij het afscheid een flinke knuffel gegeven! Het grappige is dat ik en Monic nu allebei de oostkust gaan doen, dus we er vanuit gaan dat we elkaar nog wel tegen gaan komen ergens! En Do gaat naar Nieuw Zeeland, waardoor ik haar vast ook nog wel tegen ga komen! We gaan het allemaal mee maken!

Bedankt lieve meiden voor deze mooie en leuke tijd!

Waar mijn volgende bestemming heen gaat? Naar het vliegveld om mijn vent op te halen! Ik kan niet wachten, heerlijk!

P.s. Foto's en video's vinden jullie in de betreffende mappen!

1. Hèlen:
    9 juni 2017
    leuk verhaal weer Nicci en die foto's prachtig.
    kijk nu alweer uit naar je volgende verhaal maar in het bijzonder ook naar de foto's.
    geniet van alles maar dat weet je en zover ik het kan meebeleven doe je dat zeker.
    dikkedikke kus XXX
  2. Helga:
    11 juni 2017
    Ha Nicole, heerlijk om al jouw verhalen te lezen, en het helpt niet als je zo visueel ingesteld bent als ik met dat hele smerige verhaal . Nog heel veel plezier, liefs Helga
  3. Karin:
    11 juni 2017
    Ha Nicole,
    Prachtig beschreven allemaal en inderdaad heel beeldend
    Een mooie tijd in Melbourne gehad met leuke contacten, onvergetelijk
    Erg mooi foto's hoor.
    Veel liefs en een knuffel van ons
    Xxx