Sydney

14 augustus 2017 - Sydney, Australië

Sydney is in zicht!

Na een prima vlucht kwam ik eind van de ochtend aan in Sydney. Hier heb ik meteen de trein gepakt naar Central. Super leuk om Romy weer te zien en die meiden weer te ontmoeten na een kort bezoek vorige maand in Sydney met Geer.

Sydney stond vooral in het teken van een baan hebben en geld verdienen voor Nieuw Zeeland. Dat solliciteren was toch iets pittiger dan verwacht. Er was niet veel vraag naar personeel, omdat het natuurlijk winter werd dus laagseizoen. Daarnaast wilden veel bedrijven toch echt dat ik mijn RSA (ResponsibleService of Alcohol) zou halen. Dit papiertje moet je hebben als je in Australië wilt werken waar alcohol wordt geschonken. Je zou denken dat ik ondertussen wel genoeg papieren heb voor de horeca, maar helaas.. Dit papiertje moet je per staat halen. Werk je bijvoorbeeld nu in Queensland en wil je vervolgens naar Victoria, dan mag je het gewoon lekker weer opnieuw betalen en halen. Iets waar ik in Melbourne onderuit ben gekomen maar wat ik nu toch echt moest gaan halen. De reden dat ik het uitstelde is omdat het gewoon best duur is en ik natuurlijk maar 2 maanden zou gaan werken!Oftewel; onnodig. Uiteindelijk dus flink aan de bak en die toets online gehaald. Maar dat was nog niet genoeg moeite, nee ik moest mijn formulier laten ondertekenen door een getuige. Ik vond het maar een raar verhaal, dus vroeg om meer informatie en daaruit bleek echt dat ik gewoon aan een politieagent moest vragen of hij het wilde ondertekenen. Juist ja.. Ik naar het politiebureau, maar zij wilden geen formulier voor me printen. Jammer, was het proberen waard. Toen naar een bibliotheek om te printen en terug, wilden ze het ineens niet tekenen. Ik moest maar naar het stadhuis, pff.. Ik op zoek naar het stadhuis, werd ik 2 keer naar de verkeerde verdieping gestuurd om vervolgens bij de juiste balie voor niks te hebben gewacht omdat ik blijkbaar een nummer had moeten pakken, super.. Uiteindelijk na nog een formulier te hebben geprint ergens en weer terug te hebben gerend, mijn handtekening gekregen van een man van de Justice of the Peace. Jep, klinkt hé?! Ik snap er helemaal niets van maar oké.. Heel vaag allemaal. Had ik het nou toch maar gewoon in een kaslokaal gedaan..

Uiteindelijk heeft mij dit meerdere banen opgeleverd en heb ik er twee gekozen. Van maandag t/m vrijdag werkte ik bij Fossix van 6 uur tot 11 uur in de ochtend bij een koffiezaak.Ja, ik als ochtendmens ja, ahum.. Hier begon ik mijn eerste twee uur met muffins maken en taarten afmaken/versieren. Super tof en heerlijk wakker worden! Daarna stond ik in de zaak en hielp ik eigenlijk overal waar nodig. Was het druk bij de take away koffie, stond ik daar koffie op te nemen, was het in de zaak druk dan hielp ik daar. Ontzettende leuke en variërende baan! En de avonden (en soms ook middagen) werkte ik bij Sake Restaurant & Bar (Japanse fine dining) in de bediening. Bij Fossix mocht ik mijn eigen kleding aan en bij Sake moest ik helemaal in het zwart, in een specifiek shirtje met rode lippenstift en een knot, omdat de Japanse dame op de muur in de zaak ook rode lippenstift en een knot had, haha! Te bizar, maar ergens ook wel tof! Beide bedrijven waren ontzettend leuk om te werken en alle collega’s waren ook heel leuk!

Naast werk, waren er in Sydney ook genoeg andere momenten om van te genieten!

Zo hebben we de vuurwerkshow van Vivid gezien met een lichtgevende regenboog suikerspin en een rondje gelopen door de botanische tuinen, Circular Quay, Opera House en HarbourBridge om alle lichtshows te bewonderen. Super gaaf!

Ook heb ik mijn verjaardag in Sydney gevierd! 26 jaar alweer. Bah wat een rare leeftijd, iets met verkeerde kant van de 20 enzo.. Na het werk in de ochtend, had ik allemaal verschillende zelfgemaakte taartjes meegenomen voor Romy, Marijke en Lisa. Want bij een verjaardag hoort natuurlijk taart! Van mijn ouders, Geer, Rutger, Eva, oma’s en opa had ik heel lief een pakket gekregen met allemaal lekkere NL dingen (lees: hagelslag, beschuit, drop, stroopwafels etc) erin en verjaardagskaarten! Super leuke verrassing! Ook kreeg ik een kaartje van Karin en Paul, ontzettend leuk en totaal niet verwacht allemaal! Romy had het hele appartement versiert met slingers (HOE GRAPPIG?!) en nam mij op mijn verjaardag mee met de ferry naar Manly, daar was ik nog niet geweest! Hier gingen we naar een beautysalon en kreeg ik een heerlijke massage namens Romy, Nienke, Inge, Maria Lotte, Rowan en Sanne! Echt super tof ook! Daarna nog wat geshopt en gegeten met Romy, super leuke dag!

Ook hebben Romy en ik verwonderd gekeken naar de show Badu Gili. Dit was een lichtshow op het Opera House. Er werd allemaal aboriginal kunst weergegeven, ontzettend gaaf!

Ook ben ik met Marijke en Romy naar Cape Solander geweest. Dit is een uitzichtpunt in een NP waar je volgens zeggen heel goed walvissen kan spotten en die wilden wij nu eindelijk wel eens zien! De route door het NP was een.. zeg, uitdaging, haha.. we moesten grote plassen ontwijken, liepen door de bosjes en door de modder. Op een gegeven moment hadden we ons met moeite een stuk door je bosjes gemanoeuvreerd, schoot Romy ineens kei hard in de lach omdat er blijkbaar gewoon een pad liep! Lekker snugger.. haha! Uiteindelijk op een steen bij de afgrond van en klif gaan zitten en genoten van het uitzicht. Na flink wat keren 'whaaaaaaaale' (Dory in Finding Nemo) te hebben geroepen zagen we dan eindelijk een walvis! YES! Helaas geen springende walvissen gezien, maar wel een aantal vinnen en staarten! Terug naar het station nog een lift gekregen van een ouder stel en daardoor heb ik eindelijk in zo’n oude land rover gereden, super cool ;)!

Ook hebben Romy en ik de Spit naar Manly wandeling van 10 km gedaan. Dit is een onwijs mooie wandeling langs de kust! Na de wandeling zijn we in Manly pizza gaan eten met een biertje in de zon, heerlijk!

En vlak voordat we Sydney moesten verlaten hebben we toch nog een dagje in het park kunnen picknicken, omdat het eindelijk weer warm is! En als het warm is, hoort dat er natuurlijk ook bij! We hadden appelcake (van de Aldi Dutch Week), sandwiches en fruit, heerlijk zo’n dag!

Naast dat alles hebben we met elkaar super veel lol gehad, hebben we films gekeken, gelachen, gezongen, gedanst in eencafé en zijn we los gegaan in de Aldi toen het Dutch Week was.

1 van de laatste dagen wilden Romy en ik samen stappen in een club. We hadden allebei tot laat gewerkt, dus een beetje haast. Alleen het laatste wat je verwacht als je met minimale spullen reist, is dat je niet weet wat je aan moet.. dit probleem hadden wij.. we hebben zo ongeveer onze hele backpack aan gehad en die van elkaar.. niets.. hier waren we zo lang mee bezig en we kwamen er nog niet uit, dat we besloten om maar iets simpelers aan te doen en naar het café op de hoek te gaan, super suf! Wel een super leuke avond gehad!

Ook heeft onze lieve huisgenoot Rafael nog mijn pizza op gegeten en mij een punt aangeboden zonder dat ik door had dat dit mijn pizza was. Tot ik de volgende dag mijn pizza in de oven wilde doen.. thanks man, dat ik 1 puntje van mijn eigen pizza mocht.. nadat ik het hem vertelde, schok hij helemaal en bood hij zijn excuses helemaal aan, echt heel grappig! Ik zei dat het allemaal oké was, want ik had zijn pizza al gegeten, haha! Die pizza was alleen echt niet lekker.. en dat was te zien aan mijn hoofd. Romy vond het allemaal wel grappig en vroeg nog heel gemeen lachend of het lekker was, NEE! Haha.

Kortom; veel gewerkt, leuke collega’s ontmoet, leuke dingen gezien en meegemaakt en gewoon en top tijd gehad in Sydney. Daar moet ik alleen wel bij zeggen dat ik ook wel weer heel blij ben om weg te gaan, want ergens vind ik Sydney veel te groot en te druk..

Australië, je was geweldig en ik heb volle bak van je genoten! Al die mooie dingen die ik gezien en meegemaakt heb is echt onvoorstelbaar! Mijn droom is nu werkelijkheid! De reis waar ik altijd van droomde, is zeker mijn droomreis geworden!

Mijn avontuur gaat vanaf hier verder in Nieuw Zeeland, waar ik samen met Romy nog een maand ga reizen. Ik heb er zo onwijs veel zin in en ben zo benieuwd hoe Nieuw Zeeland is!Op naar droomreis nummer 2!

Cheers!

Ps. Foto’s vind je hieronder of in de betreffende map!

1. Hèlen:
    12 september 2017
    Weer zo geschreven alsof ik er bij ben. Knap hoe je het allemaal op papier zet.
    Wat heb je genoten van deze mooie stad. Nu op naar NZ en ook daar zal je het vast weer fantastisch hebben.
    🙋🏼 xxx
  2. Nienke:
    12 september 2017
    Heey nicole. Wat leuk om weer te lezen. Sommige dingen wist ik natuurlijk al van de app. Gek idee dat je nu zo ver weg bent en straks gewoon weer lekker terug bent. Tot snel. Liefs xx
  3. Henk:
    13 september 2017
    Hoi Nicci,

weer een leuk verhaal inderdaad, wat een ervaringen rijker.
    heel veel plezier in Nieuw Zeeland en tot snel xxx